Wellness i Varberg

Det ku' man godt blive meget forfalden til ...
Lad mig beskrive min lørdag formiddag, bare i korte træk:

Vågner tidligt til havduftene svensk vejr og solskin. Sætter vækkeuret på snooze, men vælter til sidst ud af en dejlig seng klokken 8:15. Plasker vand i hovedet og trækker i grøn badekåbe og dertil hørene sutsko. Går (først noget genert, men møder flere andre iført samme) igennem et kæmpe hotel og direkte ind til wellness hall med palmer og fletmøbler, hvor jeg bliver gelejdet ind til et rum, og vist til massagebænken og slapper bare af og bliver æltet igennem de næste 45 minutter med dejlig afslappende musik kørende svagt i baggrunden. Får en tår vand med agurk og nyder udsigten i en solvogn et øjeblik.


Slendrer udenfor og går mod stranden, hvor jeg går forbi et hold kvinder, der dyrker Chi Cong (?) i sandet. Møder en kollega der ligger og nyder solen og vi beslutter sammen, at vi altså skal i vandet, nu vi er der. Flot, klart vand, der godt nok er en smule koldt. Der bliver talt 10-20-30 ... 100 og hvinet højt og grinet ligeså højt.


Forpustet, men forfrisket, kan jeg lige nå et hurtigt bad og gå ned og spise en kæmpe tallerken morgenmad, der har alt ønskeligt på menuen. Jeg vælger masser af frisk frugt og brød. Kaffe, da det jo er dagen efter en firmafest. Godt mæt, går henter jeg min taske og checker ud, og snupper lige de sidste 20 minutter på stranden, hvor jeg nyder livet, duften og solen i fulde drag, inden DK venter 3½ time senere og en bustur lige skal overståes.


Det var den dejligste morgen i 100 år!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online