Det skal nok gå alligevel ...

Hvor er det en dejlig ting at lære, at alt kan ske - og for det meste går det i en positiv retning. Er ved hjælp af Facebook kommet i kontakt med en masse gamle klassekammerater fra både folke-, efter- og højskole og det er vildt surrealistisk at se dem i dag. I mit lille hovede ser de jo ud på en bestemt måde, når jeg tænker på dem, men der er altså også gået mellem 14 og 20 år siden jeg sidst så dem. Og de er nået langt omkring. Det er gået dem godt, de der stadig er her i blandt os.

Så jeg vil minde mig selv om, når jeg ser generte, flabede, smukke, ugidelige, grimme, altvidende, kiksede og provokerende teenagere at sådan var jeg altså også selv engang (men vist aldrig alle ting på samme tid, eller?) - og at her ser jeg altså på fremtidige skolelærere, forskere, præster, musikere, sygeplejersker, pædagoger og jurister.

Det er svært at se, men hold da op med potentiale der ligger gemt i de unger!!!


"Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger sine forældre, skryder i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene overkors og tyranniserer lærerne."

Sokrates, ca. 400 fvt.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online