Udtryk


Death of Abel, originally uploaded by bettyonline.

I dag havde jeg en enkelt dejlig feriedag, som jeg blandt andet tilbragte på Statens Museum for Kunst, hvortil jeg havde fået en fribillet. Der må jeg ind igen snarest, for det er jo et kæmpe sted! Jeg har kun gået forbi og været i parken, der hedder Østre Anlæg. Det område var fyldt med kælkende, jublende unger i dag.

Jeg så en masse flotte værker på museet, her er et billede, som viser en skulptur, der næsten tog pusten fra mig. Det forestiller Adam og Eva, der sidder over Abels døde krop. Udtrykkene i deres ansigter var ... ja, helt enormt udtryksfulde - det er meget anderledes end de stenansigter man bogstaveligt talt ser i de fleste skulpturer.

En dejlig dag med sne, kokosmakroner, stærk kaffe og kunst.

Carl J. Bonnesen, Adam og Eva ved Abels lig, 1900.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online