20/365 Free listening


20/365 Free listening, originally uploaded by bettyonline.

Jeg er glad for min iPod Touch og bruger den hver dag som min forlængede arm, men én ting den ikke kan, er at afspille wma (windows media audio) filer med DRM (digital rights managment).

Det er lige netop det format de danske biblioteker har valgt at bruge til lydbøger og musik, som kan downloades til lån. Derfor holder jeg troligt fast i min gamle mp3-afspiller, så jeg kan benytte mig at tilbuddet om gratis kulturelt input i disse krisetider.

Og selv om bibliotekerne ikke kan røre ved formaterne pt, er de dog så meget oppe på dupperne at det er dugfriske tilbud, de frister med.
Det sidste stykke tid har jeg derfor i et væk hørt Kashmirs nye Trespassers, Tina Dickows Road to Gävle og Steffen Brandts Baby Blue.

Der har også været nogle gode lydbøger: Hypnotisøren og senest Liza Marklunds Postkortmorderne, som jeg fik hørt færdig til aften, mens jeg præparerede svampesuppen i køkkenet :-)

Næste bog, der lyttes til er den nye om Wallander.

Nu er det ikke min radio, men jeg skal lige hilse og sige, at der altså er helt vild god lyd i sådan en lille kasse, som denne Tivoli - det havde jeg ikke troet.

Jeg har nok skrevet om Netlydbog.dk og Netmusik.dk før, men nu gør jeg det igen - det er næsten mirakuløst at vi har denne mulighed, bare netadgangen er der. Faktisk mener jeg også godt at man må tage sin egen mp3'er med på biblioteket og koble sig på ad deres pc'er, så man behøver ikke engang selv at eje en computer.

Tjek også Filmstriben.dk, hvor man kan låne film.

Kommentarer

  1. Hej du,
    jeg har muligvis en date til dig. Han er herfra Palo Alto og kommer til Kbh til juni - og mangler en, der kan vise ham rundt i byen. Var det noget?
    Han hedder Mark - og arbejder på et spændende projekt, hvor de vil bruge nettet til at skabe fred. Jeg tror, han ville være lige noget for dig:-)
    Jeg kunne jo vise ham din blog?
    Knus
    C

    SvarSlet
  2. Peace, man :-) Det er jeg helt for, lyder som et spændende projekt. Men dating-delen skipper jeg, selv om det er sødt af dig at lege Kirsten Giftekniv. Vidste ikke lige, man blev fik den slags tilbud på bloggen *ggg*
    Knus tilbage
    B

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online