19/365 Vinterbadning


19/365 Vinterbadning, originally uploaded by bettyonline.

Jeg var på en lang gåtur i dag, og når jeg går mine ture, vil jeg gerne ud at se vand, så det er gerne til en eller anden form for kyst eller sø. Vand var der ikke så meget af i flydende form i dag, men dog lige nok til at nogle enormt friske mennesker kunne se potentialet i en hurtig dukkert.

"Der er rigtig dejligt badevejr idag, der er ikke en vind, der rører sig!"
-hører jeg en kvinde råbe begejstret til en anden. Hun er lige kommet op af det iskolde vand. Jeg vil ikke gætte på temperaturen under vand, men oppe på land er den omtrent minus 2.

Gad vide om man selv ville kunne klare sådan en omgang? Eller om hele systemet ville gå ned og kortslutte? Det koldeste jeg har prøvet var 12 grader. Plus. Og det var godt nok koldt!

Iflg. en artikel bliver vinterbadere næsten høje af temperaturskiftet og hormonernes rasen. Jeg er fuld af beundring og deres livsglæde smittede helt hen til mig, der sad på en bænk på molen og skuttede mig.
Jeg synes ikke jeg kunne stå inde for at knipse dem med mobilen, så I må selv forestille jer de dejlige kolde, snart varme mennesker, der befinder sig ganske nøgne til venstre for denne bro. Kom frisk!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online