Sortering af fortiden

Dronning Margrethe og far leger cirkusartisterJo flere billeder, jeg får taget med mit digitalkamera, jo mere uorganiseret bliver mine billedsamlinger. Iflg. tælleren på det nyeste kamera, er jeg nået til nr. 4062 eller sådan noget lignende.

Man kan godt savne bare at have tre fotoalbums, ligesom mine forældre havde. Jeg synes, det dækkede meget godt, hvad der skete i livet omkring os. Nu har jeg flere hundrede billeder, der minder om hinanden, for selv om en af fordelene ved de digitale kameraer er, at man kan tage mange billeder og så slette de mindre gode, lader det ikke til, at jeg kan få mig selv til at gøre det.

Lidt ligesom idéen med det papirløse samfund er gået fløjten, fordi mange insisterer på at udskrive alt, hvad de også lagrer elektronisk.

Hm. Picasa3-Beta, er kommet på "gaden". Noget af de ny smarte funktioner skulle bla. være, at man programmet selv kan finde fotos med ansigter, og endda finde ud af hvilke personer, der på hvilke fot, så man kan sortere og søge. Smaaart, ikke. Man kan også lave collager og film og jeg skal komme efter dig.

Men det er godt nok en opgave at få styr på flere tusinde billeder og små-videoklip, og det bliver ikke i dag. Jeg har allerede spildt nok tid i min overspringshandling (fra rengøring og oprydning) ved at kigge sjove familiefotos og videoer, som folk ukritisk lægger på nettet.

Picasa3, beta her.

Lær om programmet via denne video:

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online