Lille Peter Edderkop ...

Ja, jeg har fundet mit keyboard frem igen og har øvet her til formiddag. Det var en julegave for ... puha, kan det passe 4 år siden?
Tænkte at jeg måtte supplere al den Guitar Hero-spillen på Xbox'en med nogle reelle noder. Ku' godt tænke mig at være en guitargud IRL også :-)

Har ellers en spansk guitar, men dens tilstand efter 6 år i en periodevis fugtig kælder og dens manglende streng har gjort den ret ubrugelig. Nuvel, det var vist også sidst i 1992 at jeg rent faktisk har brugt den.

Overvejer at købe et nyt sæt via Danguitar.dk, hvor man får alt hvad man skal bruge med, inklusive undervisnings-dvd med Kaj og Andreas legeonkel.

Hvor svært kan det mon være?

Lægger lige låg på min impulsivitet og fraholder mig fra at bestille over nettet lige nu. Erfaringen siger mig, at det kan være et klogt træk.

Så jeg fandt i stedet Sascha Dupont's dvd frem og gik i gang med at øve løs. 40 minutter senere har jeg lært at spille "Lille Peter Edderkop" endda med akkorder og er egentlig godt tilfreds, selv om jeg oplevede store frustrationer undervejs. Og pædagogisk nok, punkterer Sascha lige mit oppustede klaver-ego, da hun frisk og frejdigt efter undervisningen siger, at nu vil hun da lige vise, hvordan melodien også kan lyde - og så ellers brager ud i en koncertagtig version, der gør det klart for mig, at jeg ALDRIG får dét lært.

Suk. Tror lige jeg tager spaden og fyrer den af på Xbox'en til Paint it Black. Dér styrer jeg max!


P.S. Har ellers foreslået Sascha, nu hvor hun drager afsted til LA LA land i dag, at hun får kontakt med de rette personer og laver en Keyboard Hero som konsolspil. Det kan være, det bare er de manglende achievements, der holder mig tilbage. Men det pædagogiske må hun arbejde lidt mere på!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online