Skrumpehjerne

Hvis jeg ellers kan få overtalt gemalen, skipper vi CSI-julekalenderen i aften og slår over på DR2, hvor der kommer nogle - tror jeg - gode programmer.

Jeg skal se (en genudsendelse af) programmet, der forklarer hvad alkohol kan lave af ravage:
En ting er at vores indlæringscenter rent fysisk skrumper - en anden og endnu farligere ting er, at vores hjerne tager skade hver gang vi bliver ædru. En hjerneskade, der gør os til alkoholikere.
(og ingen jokes om at så må man bare undgå at blive ædru ;-))
DR2, kl. 20. Link til Viden Om - Ædru hjerneskade.

Og bagefter kommer der et program om manden, Jeremy Gilley, der bare gerne ville have en enkelt dag om året, hvor våbnene lægges ned. Jeg beundrer virkelig sådanne ildsjæle, der tror så meget på noget, at de går imod alle odds.

Kommentarer

  1. De to udsendelser ville jeg gerne have set, for det lyder spændende!
    Jeg så Hammerslags, men det er et program, man glemmer med det samme - det er rent tidsspilde. Jeg ville hellere have set dine to programmer ...

    SvarSlet
  2. Jamen, det kan såmænd sagtens lade sig gøre, Madame :-)
    På kanalen http://www.youtube.com/user/PeaceOneDayLtdkan man se flere klip fra Gilleys film. Det er så stort, at kæmpe på den måde han gør.

    Og på Viden Om's side er der flere relaterede udsendelser, man kan se.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online