Musik-anbefalinger

Så megen god lyd, så lidt tid til at høre det hele. Så er det godt, at MySpace findes og man kan få en lille smagsbid af, hvad der ellers kan bydes på.

Jeg kommer lige med et par anbefalinger af spændende og, for mig, nye bands som jeg var så heldig at opleve på Roskilde '08. Jeg skal i pladebutikken online og ha' handlet ind. Jeg kan jo godt lide forskellige genrer musik, som vist også fremgår af lydsporene.
Er til fordybelse, intensitet, humor og det ekstra krydderi. Jeg vil også gerne høre om dine egne favoritter eller overraskelser fra i år - det er jo som sagt svært at nå det hele, men jeg nægtede at stresse over det. En ting ad gangen - så oplever man mere.

The State, The Market and The DJ
Lounge, Søn. 17:00
Dygtige unge mennesker. Hør nummeret, The Rambler, via linket - og tjek også Erwin Thomas' MySpace - ham kan du godt bide mærke i, for ham vil vi høre mere til fremover.

Lulu Rouge
Astoria, Søn. 18:30
Venner med Trentemöller - det kan høres. Den mest fysiske bas, jeg endnu har mærket fra et højttaleranlæg. Wow.

Bonnie 'Prince' Billy
Odeon, Søn. 20:15
Lyden var en anelse for diskant, men her er en mand, som har noget på hjerte og det vil jeg gerne høre mere om.

Neil Young
Orange, Lør. 21:30
Du kender ham sikkert, eller må du igang. Den vitalitet, intensitet og dybde han besidder finder man kun i ægte mennesker. Efter koncerten var jeg lige ovre og kramme et af de ni birketræer - jeg tænker stadig på jer, som sluttede turen så brat foran Orange.

Joan as a Policewoman
Odeon, Lør. 18:30
Hende skal jeg lytte meget mere til. Hun har levet og lært og er ikke bange for at fortælle om det. Har arbejdet med Antony (& the Johnsons), som jeg også er fortabt til.

Fredag hørte jeg faktisk ikke rigtig nogle bands, jeg sprang højt op i vejret over. Jeg var mest ved verdensmusikken på Cosmopol og danse til rytmerne, hørte Kenge Kenge bl.a. Tittede også lige forbi Mugison, som jeg måske skal ha' lyttet nærmere til.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online