Københavnertur

En Københavnertur er noget, jeg ikke har været på siden engang i folkeskolen. Og dét selvom jeg har færdes i byen hver eneste dag siden september 1998 fordi jeg arbejder der.
Det lader dog til at man bliver mere eller mindre blind for byens charme, når det går hen og bliver hverdag, så jeg tog derind en enkelt dag i min ferie, helt alene. Vejret er med mig i min ferie, så der var masser af muligheder for at slå sig ned i solen. Jeg tog ind på udstillingen, Bodies, på HC Andersen Museet og fik set en masse muskler, sener og andet meget menneskeligt helt tæt på.

Er dog stadig noget ambivalent overfor konceptet, fordi det har været nævnt, at der ikke er tilladelser fra pårørende til de udstillede kroppe. Der er også stor forskel på at gi' sin krop til "videnskaben" og så til at være til offentlig skue for kr. 150,- pr. hoved. Men fascinerende og lærerigt var det dog - håber bare at de involverede også ønskede det, for man kom virkelig tæt på dem. Tak for deres offer, må det lyde fra mig. Det var stort.

Skyllede min lette kvalme ned med en iskold øl på fortovet ved en bøssebar i nærheden af Rådhuspladsen til strejkeråb i baggrunden - havde med vilje planlagt at gå udenom Strøget, da strejkevagterne var opmødt talstærkt og højtråbende.

Jeg slendrede lidt rundt i byen, købte CD'er med Chris Cornell og Electric Light Orchestra (er jo nysgerrig) i TP og kom op i Rundetårn igen og så på udstillingen, nu jeg var der. Der var færre skridt derop end jeg husker - eller også er jeg blevet klogere og gik langs den inderste væg denne gang :-)

Jeg kom også en tur igennem Kongens Have og Rosenborg Slot. Faktisk har jeg aldrig været i haven, men dette var lige dagen - der var sort af unge mennesker, som sugede solens varme til sig i mangel af deres egen plet. Hvor er det et dejligt sted - der skal jeg snart hen igen!

Jeg har opsat et dias show i sidepanelet, hvis du har lyst til at se med på min sjældne tur gennem byen. Ellers se med her.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online