Indre stilhed

Så blev det søreme December og det er nu legalt at "jule" - der er godt nok nogle steder, der altid tages forskud på julepynten og endda -sangene. Som avisbud så jeg engang én der havde hængt krans på døren midt i oktober ...

Jeg er lige flyttet (igen) og har ingen julepynt overhovedet. Det har ellers været en tradition på mit arbejde, at vi holdte en hyggelig aften med glögg, æbleskiver og juledekorationskreering, men i disse krisetider er det åbenbart sparet væk.
Jeg kunne ikke rigtig overskue at finde alle de små dimser og pynteting, man ellers altid har liggende i kælderen/skabet/på loftet til det bli'r dekorationstid, så jeg "flottede mig" og investerede i en sød en af slagsen. Det er først bagefter det slår mig som lidt fallisk, og det var endda mig selv der foreslog det ekstra, høje lys. Har ellers stolt holdt mit forbrug nede på et rent indkøbsbudget-niveau, dvs. mad- og husholdningsvarer (og kun lidt chokolade og klejner). Men man må gerne glæde sig selv engang i mellem med en fin ting :-)
I got this adorable decoration. Apparently it's male... on Twitpic

Jeg glæder mig til at skulle på kursus i januar i et
yoga- og meditationskursus. Kan du sidde stille i bare 5 minutter og ikke tænke noget som helst, men bare være? Jeg kan ikke, men håber at lære det, for det er sundt og godt for krop og sind. Nogle gange går det meget godt, men andre gange går der kun et øjeblik, så flyver tankerne rundt i en forvirring: -Hov, jeg skal huske at ha' købt (...), -Mon det ville være smartere at (...), -Så sagde hun også (...), og jeg sagde (...), mon hun mente (...), -der var også det (...) jeg lige skulle tjekke op på. Og andre gange bliver jeg bare træt og får lyst til et hvil.

Så jo, gerne 5 minutter intens væren, og meget gerne mere - det håber jeg at Swami Janakananda kan lære mig. Han virkede i hvert fald rigtig dygtig, rolig og oprigtig, da han holdt satsang på Yogaskolen og jeg dristede mig til at kigge ind.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online