Sihanoukville, Cambodja

Her er nyt fra Sihanouk Ville i Cambodja:
Vi har bevaeget os op til byen for anden gang, foerste gang var vildt og ikke saerlig rart. Det var loerdag, saa det kan vaere derfor at der var saa mange, men jeg tror det ikke ;-) Vi kom til et marked hvor man vadede rundt i skidt og lort, bogstaveligt talt, og tiggerne var der som fluer. Vi er jo bedst til intimzoner paa mindst 60 cm os europaeere, men det er bare aergeligt ...
Vi har, eller jeg har rettere, laert at daekke os til, men tuden er jo svaer at gemme vaek :-)

Igaar svoemmede vi efter turen til nationalparken, i havet udeforan hotellet mens solen gik ned og Frede skraalede Dissing-like Sooolen er saa roed mor ... hehe. Det er jo kinesisk nytaar, saa der er ekstra pyntet op og i dag har der vaeret optog med "drager" og en masse hoeje knald og fyrvaerkeri. Og i aftes havde de buffet paa stranden, men vi tog en burger paa vaerelset og sov 12 timer bagefter. Det er fandeme haardt at vaere paa ferie!

Der var lidt forvirring om turen i gaar, men det var altsaa bla Nationalparken, hvor vi sejlede i Long tail boat paa floden i et par timer. Blev aedt af myg, saa i dag koebte vi ogsaa lidt myggespray af den serioese slags. Vi besoegte ogsaa Khmer fiskerlandsby samt en vietnamesisk fiskerlandsby. Det er meget svaert at forholde sig til den slags fattigdom man ser her, og man vil bare gerne hjaelpe alle. Havde svaert ved at kigge beboerne i oejnene fordi jeg ikke oenskede at opfoere mig uanstaendigt og nidstirre dem og deres miserable boligforhold, men jeg oenskede heller ikke at virke arrogant. Jeg er slet ikke vant til at vaere i situationer som disse, men det er godt nok en oejenaabner. Og jeg takker de hoejere magter for at jeg er saa priviligeret at vaere fodt i et samfund som vores. Det vil jeg tage med mig hjem og hver gang jeg faar bare optraek til en utaknemmelig eller forkaelet tanke, vil jeg sende Cambodja en ekstra tanke og boen.

Her er meget, meget beskidt og i byen er der forurenet. Skidtet flyder allevegne og man skal tage sig i agt for knallerterne, tuk-tuk'erne og trafikken. Tror ikke de har koereskoler her, men jeg har da ikke oplevet en eneste ulykke, saa hvad der bare virker for dem.

I morgen tager vi paa sejltur til nogle oer, og skal spise friskfanget barracuda efter vi har snorklet i havet og set fisk og koraller. Bla.
Jeg er spaendt paa om jeg toer. Nummer 1, det er graenseoverskridende nok for mig at gaa i bikini blandt andre, jeg er vist ganske blufaerdig. Nummer 2, jeg kan faa panikanfald i svoemmehallen bare jeg tror, jeg ser en skygge i vandet. Har set for meget Doedens Gab som lille :-) saa det at svoemme iblandt fisk i alle farver lyder nok dejligt, men svaert fobisk for mig. Men jeg vil!

Naa, jeg smelter vaek her og vil videre ud i byen. Over and out her fra Paradis og Helvede. Har taget masser af billeder!!! men har ikke kameraet med herop til byen i dag, det maa vente med billeddokumentation til jeg kommer hjem. Strandene ligner fuldstaendigt billederne jeg postede forleden, saa dem kan man bare se paa :-)

Kommentarer

  1. Glæder mig til at høre og se, når I er hjemme igen, det hele lyder rigtig spændende.

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig til at følge dine oplevelser her - det lyder utroligt spændende, hvad du har oplevet indtil nu.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online