Dimser og dutter, der tager tid

Manden i mit liv har købt sådan en smart pladespiller med usb-stik, så han kan overføre alle de gamle singler og LP'er til computeren, lave dem til MP3-format, brænde dem på cd'er eller dvd'er og høre dem i stuen. Smart, ikke?

Det vil sige, det bliver nok ikke ham, men jeg, der skal gøre det hele, pånær det sidste punkt :-) Mon ikke også jeg kan bruge lidt tid på mine egne gamleLP'er. Der er nogle guldklumper imellem. Jeg tror også godt man kan bruge 14 dages ferie på det, så mon ikke det bliver lidt senere på året, at jeg rigtig kommer igang med den backup-produktion?(!)

Jeg har ellers lige skiftet min udkørte MP3-afspiller ud. Skærmen var røget på den, og det var nødvendigt at se, hvad man trykkede rundt i menuerne. Og skal jeg holde hele flyveturen ud er det nødvendigt med mere batteri end hvad mobiltelefonernes afspiller kan levere.
Den nyerhvervede afspiller er en Creative Zen X-fi 8 gb afspiller. Ikke den fancy-smancy en med trådløs forbindelse og 32 gb, det var overkill. Der er også plads til 8 extra gb sd-hukommelseskort. Sådan et fandt jeg billigt i ProShoppen sammen med et mini bærbart højttalersæt, så vi også kan høre musik på hotelværelserne. Når man tænker på hvad bare en 256 Mb afspiller kostede for få år siden, så er det helt utroligt, hvad man får for pengene i dag.

Det bedste er jo lyden, men absolut også de 36 timer, man kan afspille musik på en opladning.

Faktisk er jeg blevet rigtig glad for video-muligheden også - vildt god kvalitet.
Jeg henter film-klip ned fra Google video eller Youtube (via Keepvid) og konverterer dem til mindre format via programmet, der følger med.
Så kan jeg fx se denne slags når jeg står og venter på toget og håbe på ikke at grine for højt:

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online