Familieforøgelse

Vores Fishers Dværgpapegøjer, som vi har haft i lidt over et år har fået unger. Dvs. der er vist kun kommet en unge endnu - den sagde sine første spæde pip i søndags, den 4. maj. Jeg er lidt nervøs over Yoko's redevalg (de er jo Lovebirds, så vi kalder dem John&Yoko). Hun har valgt deres hyggetelt som rede - jeg har måtte dække enderne af, for de første to æg trillede jo ud.
Ikke særlig smart valg. Og heller ikke særlig nemt sted for mig at komme til at rengøre deres rede og se, om alle har det godt.
Jeg må vel bare indlade mig på deres instinkter og tro at det nok skal gå godt.

Mere spændende bliver det at se, hvordan de to nymfeparakitter, Jacob og Bine vil tage det, når først ungerne titter frem. Jeg har hele to ekstra bure, og ungerne skal jo også i deres eget bur, når de flyver fra reden. Kender du nogen, der er interesseret i at få en sød lille dværgpapegøje om et par måneder???
Posted by Picasa

I albummet kan du se billeder, der viser hvordan de har indrettet sig:
Fugl og fisk

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online