Hip hip Picasa

Jeg vil da gerne lige slå et slag for Picasa. Jeg synes det er et ultra-tilgængeligt program med en masse funktioner og alligevel meget nemt at gå til.

Det har længe været tiltrængt for mig at få styr på harddisken inden den bryder sammen og alle fotos er væk. Jeg har selvfølgelig taget backup, men med dette fotoprogram er det nemt at lave backup cd'er, så alle de informationer man nu engang har brugt timer på at taste ind og endnu flere timer brugt på redigering ikke går tabt.

Integrationen med Google synes jeg også gør det nemt at holde styr på sine web-ting. Du blogger bare om dit foto, hvis det er dét du vil, eller du kan sende en mail, lave collager eller printe og med et klik udgive dine fotos til dit Webalbum. Smart.

Og alt dét på et stadie, som selv farmor kan være med på og måske endda komme til at lave bedre billeder med end dig ;-)
Det skal selvfølgelig siges, at en af de ting, jeg finder allersmartest er, at programmet er gratis og stabilt, for selvfølgelig findes der alternativer såsom Adobe's Photoshop Elements, men så koster det også.
Posted by Picasa

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Nogle gange ...

39/365 Segway tourists

Benny (og co.) online